BEZ KOMUNIKACJI NIE MA WYMIANY

Samochód przyspiesza rozkład cywilizacji wielko­miejskiej, bo unicestwia radości życia. Będące sercem miast stare dzielnice, zasobne w miejsca rozrywki, sklepiki oraz ośrodki myśli i kultury, stają się trud­no dostępne, ponieważ nie przystosowane są do po­trzeb nowoczesnego ruchu. Dzielnice nowe, ukształ­towane przez samochód, lecz pozbawione duszy, wyzbyte bogactwa pejzażu urbanistycznego, a tym samym wszelkich miejsc, w których człowiek miałby ochotę spędzać czas, spotykać się ze znajomymi, roz­ciągają się monotonnymi przestrzeniami betonowych prostopadłościanów. Miasto stare umiera z zatłocze­nia, miasto nowe rozkłada się z nudów.Bez komunikacji nie ma wymiany. Lecz komuni­kacja właśnie jest achillesową piętą powoli nieru­chomiejących wielkich miast. W okresie 1952—1970 szybkość autobusów paryskich spadła z 14 do 8 km na godzinę, tj. do szybkości, z jaką poruszały się tramwaje konne na trasie Madeleine—Bastylia w wieku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem zastępcą kierownika budowy w jednej z dużych firm budowlanych Poznaniu. W wolnym czasie piszę tego bloga. W całości serwis jest poświęcony tematyce budownictwa i obrotu nieruchomościami. Jeśli podobają Ci się forma tego bloga to zapraszam do komentowania ?
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)